Eenvoudig defectbeheer: een korte gids

Eenvoudig defectbeheer. Klinkt geweldig, maar hoe kun je het bereiken?

Als je het ons zou vragen, is ons antwoord: verander het proces naar een eenvoudiger proces. Een eenvoudig proces heeft eenvoudige tools nodig die je in staat stellen om defecten moeiteloos vast te leggen, snel rapporten te maken en anderen gemakkelijk te betrekken. Het gebruik van nieuwe technologieën zou niet ontmoedigend moeten zijn voor iets zo eenvoudigs als defectbeheer. Het zou de eerste stap moeten zijn naar een eenvoudigere manier van werken. Deze korte gids voor eenvoudig defectbeheer bespreekt drie elementen die de belangrijkste problemen lijken te zijn: communicatie, tijd en proces.

icon

Communicatie

Mensen communiceren op zoveel verschillende manieren dat problemen vaak verloren gaan. Communicatie kan eenvoudig zijn als je twee dingen doet:

  1. Gebruik één kanaal om je berichten over te brengen.

  2. Gebruik een afbeelding. Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden; het geeft de problemen direct weer, terwijl tekst vaak ambigu kan zijn in het uitleggen van defecten. Afbeeldingen maken communicatie eenvoudiger, gemakkelijker en sneller, zonder dat er meer fouten ontstaan.

Tijd

Ben je je bewust van de hoeveelheid tijd die je huidige proces kost? Gemiddeld duurt het vijftien minuten om een defect vast te leggen zonder het gebruik van een digitale applicatie. Vijftien minuten betekent dat je maar 32 defecten per dag volledig kunt vastleggen, wat niet echt een efficiënte manier van werken is. Dit komt doordat er veel werk in dat proces zit. Door een digitale applicatie te gebruiken, verkort je die tijd aanzienlijk. De beste digitale apps nemen gemiddeld vijf minuten om een defect vast te leggen. Dat betekent dat je 96 defecten per dag kunt vastleggen. Je hoeft geen wiskundegenie te zijn om te begrijpen dat dit een efficiëntere manier is om je tijd te gebruiken.

Proces

Het gebruik van technologie betekent dat je verschillende taken in één proces combineert. Het proces van snagging is doorgaans als volgt: maak een foto van het defect, voeg een opmerking toe, kies een locatie op een tekening en stuur het naar de aannemer die verantwoordelijk is voor de reparatie. Wanneer de aannemer het defect heeft verholpen, moet hij een foto en opmerking terugsturen om te melden dat het is opgelost. Dit lijkt heel eenvoudig, maar als je 100 defecten hebt, wordt het al snel erg rommelig. Je verliest je plaats op de tekening, maakt een wazige foto… en nu moet je teruggaan. Het papier waarop je schreef is nat geworden of in de modder gevallen, de handschrift van de aannemer is onleesbaar. Enzovoorts. Het gebruik van technologie om al deze processen te combineren, het automatisch organiseren, informeren en rapporteren van je defecten, bespaart tijd en verhoogt de productiviteit van je aannemers.

De elementen communicatie, tijd en proces komen samen in Ed Controls. Ontdek hoe eenvoudig defectbeheer kan zijn, vraag vandaag nog een gratis demo aan.