1. Extra ticketcontrole met de nieuwe reviewflow (Expert-licentie)

Extra ticketcontrole met de nieuwe reviewflow (Expert-licentie)

Sommige tickets zijn te belangrijk om direct af te ronden. In projecten met een Expert-licentie kun je daarom een extra reviewflow inschakelen. Daarmee laat je tickets eerst beoordelen voordat ze verdergaan. Zo houd je grip op kritieke punten in je project.

Hoe werkt het?
In de projectinstellingen kun je de reviewflow eenvoudig aan- of uitzetten. Alleen Eindverantwoordelijken en Admins kunnen dit beheren.

Zodra de reviewflow aanstaat:

  • krijgt elk nieuw ticket een extra controlemogelijkheid via progressielabels (bijv. ‘Te beoordelen’, ‘Goedgekeurd’)
  • kunnen alle rollen, behalve de Geïnformeerde, deze labels aan- of uitzetten, dus ook de Reporter
  • ontvang je meldingen als je als Ticket Verantwoordelijke of Geraadpleegde aan het ticket bent gekoppeld

Let op: de reviewflow werkt alleen bij nieuwe tickets die zijn aangemaakt ná het inschakelen van de functie.

Overzicht behouden?
Je kunt eenvoudig filteren op progressielabels, zodat je precies ziet welke tickets nog beoordeeld moeten worden.

De ticketstatus (“aangemaakt”, “gestart”, “afgerond”) blijft verder ongewijzigd.

Deze functie is exclusief voor projecten met een Expert-licentie.

Wanneer gebruik je het?
Gebruik de reviewflow bij:

  • complexe kwaliteitsinspecties
  • veiligheidsissues
  • kritieke opleverpunten

Veelgestelde vragen

Kan ik de reviewflow later weer uitzetten?
Ja, je kunt de instelling op elk moment aanpassen in de projectinstellingen.

Verandert de status van het ticket na de review?
Nee, de ticketstatus blijft hetzelfde. Alleen het progressielabel wordt aangepast.

Wie kan tickets beoordelen?
Iedereen met een rol in het project, behalve de Geïnformeerde. Dus ook Rapporteurs kunnen een ticket als beoordeeld markeren.